Gebze’de Öğretmenlerden Milli Eğitime Siyah Çelenkli Protesto
Eğitim Sen Kocaeli 2 No'lu Şube öncülüğünde Gebze İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan eğitim emekçileri, Ankara’da eylem yapan özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlere destek verdi.

Eğitim Sen Kocaeli 2 No’lu Şube öncülüğünde Gebze İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelen eğitim emekçileri, Ankara’da hak mücadelesi veren özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlere destek verdi. Çok sayıda sendika, sivil toplum kuruluşu ve siyasi parti temsilcisinin katıldığı açıklamada, öğretmenlerin taleplerinin karşılanması istenirken, polis müdahalelerine de sert tepki gösterildi. Eylemin sonunda öğretmenler, yaşananları protesto etmek amacıyla Milli Eğitim Müdürlüğü önüne siyah çelenk bıraktı. Protesto eylemine Eğitim-Sen’in yanı sıra Birleşik Metal-İş Sendikası 2. Nolu Şube başkan ve yönetimi, DİSK Şube Başkanı Erdal Kopal ve yönetimi, EMEK Partisi destek verdi.
Gebze’de eğitim emekçileri, son günlerde Ankara’da gündeme gelen öğretmen eylemlerine destek vermek amacıyla Gebze İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplandı. Eğitim Sen Kocaeli 2 No’lu Şube yönetimi tarafından organize edilen basın açıklamasına sendika üyelerinin yanı sıra çeşitli demokratik kitle örgütleri, sivil toplum kuruluşları ve siyasi partilerin temsilcileri de katıldı. Katılımcılar, “Komisyon Toplansın”, “Öğretmenlerin Talepleri Kabul Edilsin”, “Hak Arayan Öğretmenler Yalnız Değildir” sloganları eşliğinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlara dikkat çekti.
ANKARA EYLEMİNE DESTEK MESAJI
Basın açıklamasında, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin günlerdir Ankara’da sürdürdüğü eylemlere vurgu yapıldı. Öğretmenlerin taban maaş hakkı, güvenceli çalışma koşulları, insanca yaşayabilecek ücretler ve özlük haklarının güvence altına alınması talepleriyle mücadele verdiği belirtilirken, yetkililerin bu taleplere kayıtsız kaldığı ifade edildi.
Açıklamada, öğretmenlerin seslerini duyurabilmek için başlattıkları eylemlerin yedinci gününde açlık grevine dönüştüğüne dikkat çekilerek, eğitim emekçilerinin artık geçim sıkıntısı ve güvencesizlik nedeniyle dayanma sınırlarının sonuna geldiği vurgulandı.






